Onze teams
Artsen zonder Grenzen heeft een breed scala aan mensen nodig. Onze medewerkers zijn (para)medici, logistiek medewerkers, administratieve krachten en coördinatoren. Verreweg het grootste deel van ons personeelsbestand komt uit de projectlanden zelf. Samen vormen we één groot team. We werken dag en nacht om mensen in crisissituaties te helpen. We zijn medisch, menselijk en kritisch.
Werving
De uitdagingen bij de werving van hulpverleners worden groter: we hebben meer mensen nodig vanwege de groei van onze projecten én we hebben een groeiende behoefte aan specialistische krachten. Het is vooral een uitdaging om mensen voor meer dan 1 missie aan Artsen zonder Grenzen te binden. We bieden professionele standaarden voor zowel de werkomgevingen als de arbeidsvoorwaarden aan al onze mensen.
Training
Wij organiseren ieder jaar een groot aantal basis- en vervolgcursussen voor onze (veld)medewerkers. Daarmee borgen we een goede introductie in ons werk en scholen we onze medewerkers in de specifieke vaardigheden die nodig zijn.
Diversiteit en ethiek
In een veranderende wereld streven we naar een organisatie waarin diverse culturen kunnen samenkomen. Dat vraagt een voortdurend naleven van onze waarden en principes rond werkverhoudingen op het hoofdkantoor en in de projecten. Daarbij gaat het onder meer om integriteit, openheid, naleven van professionele ethische standaarden, respect voor elkaar en voor de mensen voor wie we ons werk doen.
Kansen
We bieden doorgroeikansen aan ál onze medewerkers op basis van individuele competenties en motivatie. We streven ernaar onze hulpverleners te betrekken bij de besluitvorming binnen Artsen zonder Grenzen en zo ons werk te versterken.
Psychosociale (na)zorg
Werken voor Artsen zonder Grenzen is uitdagend maar soms ook confronterend. Wij nemen daarom onze zorgplicht bijzonder serieus. We bieden behalve gelijke kansen en passende arbeidsvoorwaarden, ook psychosociale zorg om de mentale impact van het humanitaire werk te beperken. Een team specialisten houdt zich bezig met preventie, diagnose en lokale interventie direct na een ernstig incident. Omdat psychosociale problemen zich niet altijd direct openbaren, staat ook nazorg hoog op onze agenda. Voor teruggekeerde internationale medewerkers is er een 24-uurs hulplijn en er zijn terugkeergesprekken.